Uw boodschap effectief overbrengen

Wilt u een boodschap effectief en eenvoudig overbrengen op uw doelgroep dan kunt u uiteraard uw doelgroep uitnodigen om een seminar bij te wonen. Het geven van een seminar kost echter veel tijd, veel geld en het organiseren is vrij lastig. Gelukkig kan iedereen nu een seminar vanuit huis bijwonen. Deze seminars noemt men een webinar en deze zijn vanuit huis of kantoor gewoon te volgen vanaf iedere computer of tablet.

storytelling

Webinar

Met een webinar is meer mogelijk dan met een ouderwetse seminar. Met een webinar is het mogelijk om je publiek direct te bereiken, contact te onderhouden tijdens de uitzending, vragen te beantwoorden en leads te genereren. Verder kan men tijdens de uitzending een poll starten en de algemene mening daarvan peilen. Doordat de opnamen van te voren is opgenomen hoeft u zich niet druk te maken dat de boodschap niet goed overkomt, de boodschap is namelijk geperfectioneerd en u loopt dus niet het risico op fouten of versprekingen tijdens de presentatie. Verder is het nog een groot voordeel dat uw publiek zich niet hoeft te verplaatsen naar een bepaalde plek om de boodschap mee te krijgen. Ook is het mogelijk om de uitzending later nog eens terug te kijken wanneer het beter uitkomt. Zo bereikt u ook uw luisteraars die er niet live bij kunnen zijn.

Voordelen

Zo heeft een webinar voordelen ten opzichte van een normale seminar. Verder zijn de kosten voor een webinar ook een fractie van een normale seminar. U hoeft namelijk geen vervoerskosten te betalen en mensen hoeven geen tijd vrij te maken voor de seminar. Doordat men ook direct contact kan onderhouden en vragen kan beantwoorden heeft iedereen na de webinar de antwoorden die hij of zij nodig heeft. Directe verkopen zijn dan ook geen zeldzaamheid bij een webinar.

Storytelling

Wees er bewust van dat u met uw verhaal goed beslagen ten ijs moet komen tijdens een webinar. Uiteraard geldt dit ook voor tijdens een seminar. Maar via het internet is een vloeiende lijn van uw verhaal vaak nog belangrijk, omdat mensen minder makkelijk direct vragen kunnen stellen. Voordat u aan een webinar begint, meldt u zich dan bijvoorbeeld aan voor een training storytelling.

Succes met uw webinar!

(32)