Minder is meer!

Soms lijkt het of mannen niet van winkelen houden, echter niets is minder waar! Mannen shoppen anders dan vrouwen en door hun speciale techniek kan de indruk gewekt worden dat winkelen niet leuk is. Het klopt, zij houden niet van urenlang winkel in en winkel uitlopen. Zij houden niet van krappe pashokjes en lange wachtrijen bij de kassa. Maar dat zegt niet dat zij niet van winkelen houden. Mannen zijn zeer blij met de opkomst van het internet winkelen. Lekker vanuit een luie positie op de bank kleding shoppen is voor hen de ultieme manier van shoppen!

Mannen winkelen in een snel tempo kwaliteit

Als een man gaat winkelen dan heeft hij altijd duidelijk voor ogen wat hij wilt gaan kopen. Bij het vinden van dit kledingstuk let hij niet op de prijs. Hierdoor winkelt hij effectief en kwalitatief. Binnen een half uur heeft hij het perfecte kledingstuk gekocht. Vrouwen doen dit anders, zij gaan op koopjesjacht en struinen urenlang winkel in en winkel uit op zoek naar “iets leuks”. Hoe minder het kost, hoe leuker het is!

Shopgedrag van mannen is terug te vinden in de kledingkast

De kledingkast van een man ziet er vaak een stuk beter georganiseerd uit dan die van een vrouw. Er hangen geen tientallen outfits enkel een aantal van een goede kwaliteit. Een man koopt liever één goed overhemd, dan 5 stuks die na een aantal keer dragen al kapot en vaal zijn.

Het 2x5x2x3x2 principe van de man

In eerste instantie lijkt dit op een simpele rekensom. De uitkomst: 120, is echter het aantal outfits dat je met een basis collectie in je kast hebt. Het idee is simpel: met 2 jasjes, 5 overhemden, 2 dassen, 3 broeken en 2 paar schoenen kan je 120 outfits samenstellen. Less is more toch? Eenmaal een goede investering in je basis collectie betekent dat je 120 dagen achtereen een verschillend outfit kan dragen.

(34)