Reclame maken is een van de beste methoden om meer aandacht en naamsbekendheid voor uw bedrijf te krijgen. U kunt als onderneming reclamemiddelen inzetten om bijvoorbeeld meer klanten en omzet te genereren, maar ook om meer naamsbekendheid te krijgen, het zogenaamde branden van uw bedrijfsnaam. Herhaling is hierbij van essentieel belang. Eenmalig een Tv-spotje uitzenden om bijvoorbeeld een nieuw product te promoten heeft weinig zin, de consument of toekomstige klant moet gewend raken aan het product en de naam moet zich nestelen in zijn oh haar geest. En dat bereik je dus door herhaling. Natuurlijk is het daarnaast van zeer groot belang dat u ook een goed product verkoopt en een goede service verleent, ook na de verkoop, de zogenaamde after sales.
Verschillende soorten reclame
Een methode die veel wordt gebruikt om reclame te maken voor een bedrijf en de bedrijfsnaam of het logo van het bedrijf onder de aandacht te brengen, is het gebruiken van reclame op auto’s. U ziet dagelijks niet anders, neem bijvoorbeeld de vele bouwbedrijfjes, aannemers en schilders die hun bedrijfsnaam inclusief de naam van de website uitgebreid op hun bedrijfswagen hebben staan. En geef toe, u kijkt zelf ook regelmatig even naar de tekst op een bedrijfswagen als u voor het stoplicht staat te wachten. En bij deze vorm van reclame is automatisch de herhaling van de reclameboodschap ingebakken. Immers, een lokaal bedrijfje komt u wel vaker tegen op de weg waardoor u dus bij herhaling te maken krijgt met de bedrijfsnaam.
Relatiegeschenken en promotieartikelen
Ook relatiegeschenken, business Gifts en promotieartikelen doen het goed als reclamemiddel. Het voordeel daarvan is, dat de potentiele klant een positief gevoel krijgt bij de naam van uw bedrijf omdat ze iets gratis krijgen. Als het product dan ook nog nuttig is of in ieder geval van toegevoegde waarde, dan helpt dat zeker bij het opbouwen van een goede naam voor uw onderneming.
(232)