Advies bij het inrichten van uw kantoor

Het kan een hele klus zijn om een kantoor praktisch en mooi in te richten. Op deze website geven we informatie over de verschillende onderdelen van een kantoorinrichting en worden er tips gegeven hoe een kantoor het beste is in te delen. Een praktisch en mooi ingericht kantoor heeft een hoge arbeidsproductiviteit tot gevolg en zorgt voor tevreden medewerkers. Indien de onderdelen van de inrichting van een kantoor goed op elkaar zijn afgestemd heeft dit het beste resultaat voor het bedrijf.

Opbergen van kantoorspullen

Het is algemeen bekend dat werknemers beter presteren in een opgeruimd kantoor. Allereerst ontstaat daardoor rust in het hoofd wat de concentratie verbetert, maar het is ook efficiënt omdat het werk sneller gedaan kan worden omdat men niet naar allerlei documenten hoeft te zoeken. Wat dat betreft zijn er mooie archiefkasten of roldeurkasten te koop waar de kantoorspullen overzichtelijk in opgeborgen kunnen worden en die er ook nog prachtig uitzien. Sterker nog, een archiefkast in deze moderne tijd is vaak een plaatje om te zien en je ziet dergelijke kantoorkasten dan ook gewoon in de huiskamer staan tegenwoordig. Ook roldeurkasten zijn zeer handig en bijzonder populair als opbergkast op kantoor, omdat ze weinig ruimte innemen omdat de deuren niet naar buiten klappen bij het openen van de kast maar naar binnen in de kast zelf verdwijnen. Hangmappenkasten zijn ook erg populair omdat zo op relatief eenvoudige wijze alle archiefmappen mooi systematisch kunnen worden opgeborgen. En dat systematische op bergen zorgt dus weer voor tijdswinst en orde en rust op de werkvloer.

Welke archiefkasten kiezen?

Uiteindelijk is het aan u om een archiefkast van een bepaald type te kiezen, maar neem rustig de tijd en houdt vooral zaken als ruimtebesparing en efficiëntie in gedachten. En uw nieuwe opbergkasten moeten natuurlijk wel een beetje staan bij het overige kantoormeubilair, het oog wil immers ook wat!
Uiteraard zijn er nog vele andere oplossingen voor op het opbergen van uw kantoormateriaal, voor dossiers kunt u bijvoorbeeld een hangmappenkast plaatsen. Om direct meer opbergruimte te krijgen in de buurt van uw bureau kan een ladeblok worden geplaatst. Een veel gebruikte uitvoering ladeblok is een ladeblok met 3 materiaalladen. De meeste ladeblokken die online worden verkocht zijn voorzien van wielen zodat u deze eventueel ook gemakkelijk kunt verplaatsen. Bij het open en dicht doen van de laden zal het ladeblok op zijn plek blijven staan.

(67)