Koffiekopjes, het beste relatiegeschenk?

In dit artikel vind je meer informatie over wat misschien wel het beste relatiegeschenk is: koffiekopjes met logo.

Relatiegeschenken

Relatiegeschenken kom je in alle vormen en maten tegen. Van bedrukte paraplu’s tot badeenden. Je kunt het zo gek niet bedenken of er worden relatiegeschenken van gemaakt. Omdat er zo veel keus is, is het logisch dat jij door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is het beste relatiegeschenk voor jouw bedrijf? Waarmee maak jij het meest indruk? Natuurlijk verschilt dit per bedrijf en wil ik jou niet een definitief antwoord geven. Maar er is wel een gemiddelde wat voor vrijwel ieder bedrijf werkt. Ik geef een tip, wat is de meest gedronken vloeistof op de werkvloer?

Koffiekopjes met logo

Koffie is uitermate populair. Door heel Nederland wordt op de werkvloer koffie gedronken. Bedrijven kunnen de koffiekopjes dan vaak ook niet aanslepen. Koffiekopjes vallen wel een kapot, en met uitbreiding van personeel is er ook vaak een tekort aan koffiekopjes. Als jij dan een koffiekopje met jouw bedrijfslogo kan leveren, wordt deze zeker gebruikt. Het is een goede manier om mensen kennis te laten met jouw bedrijf of om in ieder geval mensen bekend te maken met jouw bedrijfsnaam.

Branding

Branding is erg belangrijk voor jouw bedrijf. Dat mensen jouw bedrijfsnaam gaan leren kennen is vrij lastig. Zorg er daarom voor dat je een goed plan uitdenkt voor jouw branding.  Als je dit verkeerd aanpakt, kan het namelijk verkeerd uitpakken. Je wilt geen negatieve branding! Houdt het dus gewoon bij logo’s en slogans die goed zijn voor je bedrijf. Als je dit dan op een koffiekopje laat bedrukken zit het helemaal goed met jouw branding. Ook kan je bijvoorbeeld iets op je auto laten plakken. Zo zien alle weggebruikers jouw logo en bedrijfsnaam.

Het effect

Het effect van effectieve branding is dat mensen meteen weten waar jouw bedrijf voor staat. Ze zien jouw logo en denken gelijk aan hét ding waarin jouw bedrijf gespecialiseerd is. Probeer in jouw branding dan ook jouw specialisatie duidelijk naar voren te brengen. Dit kan in een bepaald logo, of in bijvoorbeeld een slogan. Een catchy slogan is makkelijk te onthouden en zorgt direct voor dat mensen associaties creëren tussen jouw bedrijfsnaam en een bepaalde dienst die jij uitvoert of een product. Erg handig dus als jij beter gevonden wilt worden of beter herkend wilt worden door potentiële bezoekers.

Met deze informatie weet jij precies hoe jij de branding van jouw bedrijf moet aanpakken. Ga dus gauw aan de slag, want tijd is geld!

(2)